tiistai 3. syyskuuta 2024

9.8.2024 Västerås (Ruotsi) - Hafjell (Norja)

Aamupalan jälkeen lähdimme ajamaan kohti Norjaa. Aamulla oli täysin aurinkoista, mutta sitten alkoi sataa koko ajan enemmän mitä lähemmän Norjaa pääsimme. Siksi ei tullut otettua juurikaan kuvia tältä pätkältä. Örebrossa autoa ladatessa oli vielä täysin sininen taivas.

Karlstadin länsipuolella pidimme paussin, latasimme lisää autoa ja kävimme Bergvik köpcenterissä ostamassa lounaaksi salaatin ja muuta syötävää ja evästä autoon.

Kolmas auton latauspaikka oli Charlottenbergissä ennen rajan ylittämistä Norjaan.

Ajoimme Norjassa Hafjelliin isoon ketju-hotelliin yöksi.

Matka Västeråsista oli noin 7 tuntia, plus latauspysähdyksiä ja jaloittelutaukoja.

Hotellin pihan yksityisen toimijan hidaslaturissa oli lappu "epäkunnossa". Hotellista eivät osanneet auttaa. Mies soitti numeroon laturissa ja sieltä sanottiin että kyllä, on epäkunnossa.

Kävimme vähän uimassa ja saunassa hotellin spa-osastolla ja myöhemmin söimme hotellin ravintolassa. Se olikin yllättäen buffet-illallinen, joten saimme mahat kunnolla täyteen, mutta laadultaan kuin työpaikan perus-lounasruokaa. Ainakin jälkiruokapöytä ja salaattipöytä oli monipuolinen.

Itse Hafjellin kaupunki jäi meiltä kokonaan tutustumatta.

Kuva. Latauksessa Ruotsin puolella Örebrossa.